Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap

Dosya


Dosya

The New York Times'tan yılın en iyi kitap kapakları




Toplam oy: 782

Bir yıl daha biterken, aslında her yıl olduğu gibi, "yılın enleri" listeleri yayımlanmaya başladı. The New York Times Book Review sanat yönetmeni Matt Dorfman, 2016 yılının en iyi kitap kapaklarını The New York Times için seçmiş. İşte o kapaklar:

 

 

  • The Mothers - Britt Bennett - Riverhead Books

 

Tasarım: Rachel Willey

 

 

  • Moonglow - Michael Chabon - HarperCollins

 

Tasarım: Adalis Martinez

 

  • The Bed Moved - Rebecca Schiff - Knopf

Tasarım: Janet Hansen

  • Beautiful Gravity - Martin Hyatt - Antibookclub

 

Tasarım: John Gall

 

  • The Hideous Hidden - Sylvia Legris - New Directions


Tasarım: Erik Carter

 

 

 

  • But What If We’re Wrong? - Chuck Klosterman - Blue Rider Press


Tasarım: Paul Sahre

 

 

  • Against Everything - Mark Greif - Pantheon

 

Tasarım:Kelly Blair

 

  • The Underground Railroad - Colson Whitehead - Doubleday


Tasarım: Oliver Munday

 

  • Private Novelist - Nell Zink - Ecco


Tasarım: Sara Wood, Çizim: Evgenia Loli

 

 

  • Cannibals in Love - Mike Roberts - Farrar, Straus and Giroux


Tasarım: Na Kim

 

  • On Trails - Robert Moor - Simon & Schuster

Tasarım: Jim Tierney

 

 

  • How to See - David Salle - W. W. Norton & Company


Tasarım: Peter Mendelsund

 

 

 

Bildiğiniz gibi SabitFikir de 2011'den bu yana her yıl, yılın öne çıkan 50 romanı seçiyor. Fakat bu yılki 50 roman listesi bir sürpriz de içeriyordu: Yılın "göze çarpan" kitap kapakları! 

 

 

2016'nın öne çıkan 50 romanı listesi için tıklayınız.

 

EK

 


 

 

 

Kaynak: The New York Times

 

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeni yorum gönder

Diğer Dosya Yazıları

Günlük yaşantıdaki kurallar çoğu zaman, yazılan eserler için de geçerlidir. Zorla gerçekleşen, kendine biçilen rolden fazlası istenen veya aşırıya kaçan her şey güzelliğini yitirir. Şair Eyyüp Akyüz, son kitabı Eskiden Buralar’da, adeta bu bilginin ışığında şiirlerini uzun tutmadan bitiriyor ve akılda kalan mısraları bize yadigâr kalıyor.

 

-Kimsin?

-Anneannemin torunuyum.

 

Divan Edebiyatı, sahibi meçhul bir kavram. Her halükârda 20. yüzyılın başında ortaya çıktığı konusunda bir tartışma yok. İskoçyalı oryantalist Elias John Wilkinson Gibb’in 1900 yılında yayınlanan Osmanlı Şiiri Tarihi kitabında bu kavrama hiç yer verilmez. Hepsi batılılaşma döneminde düşünülen isim alternatiflerinden biridir “Divan Edebiyatı”.

Arap coğrafyasında üretilen roman, öykü ve şiirler son yıllarda edebiyat gündeminde karşılık buluyor. Avrupa başta olmak üzere Batı’da düzenlenen büyük ve uluslararası kitap fuarlarındaki temsiliyetin güçlenmesi, en yeni eserlerin prestijli birçok ödüle değer görülmesinin bu ilgideki payı büyük elbette. Batı’nın doğuyu gördüğü “egzotik göz”le romantize edilemeyecek bir yükseliş bu.

Yirminci yüzyıl başlarında İngiltere genelinde Müslümanlara yönelik hasmane tavırlar öne çıkarken, İslam’ı seçenlerin sayısında da gözle görülür bir artış söz konusudur. İslam’la müşerref olan bu şahsiyetler, yeri geldiğinde İslam dünyasının savunucuları olarak da önemli faaliyetlerde bulunmuşlardır.

Kulis

Bir Rüya Gibi Dağılacak Olan Hokkabazlar Dünyasında Yaşıyoruz

ŞahaneBirKitap

Kaan Burak Şen, yavaştan genç yazar olarak anılmanın sonuna doğru geliyor; Mutlu Kemikler üçüncü kitabı… Kafası bir hayli tuhaf. Şimdilerde bir roman yazdığı da söyleniyor, fakat öncesinde belirtmekte fayda var: Mutlu Kemikler öykü derlemesi henüz çıktı, pek başka bir kitaba benzetilecek bir havası da yok bu kitabın.

Editörden

Tıp ve edebiyat ilişkisi, tıbbın insanla olan ilişkisi gibi tarih boyunca şekil değiştirmiş, her dönem yeni yaklaşımlarla genişlemiştir. Tıbbın tarihi, insan acılarının da tarihidir aslında. Edebiyatın içinde kapladığı yer, diğer bilim dallarından hep daha büyük olmuştur tıbbın.