Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap
sabitfikir - dergi

Dosya


Dosya

Nobel Edebiyat Ödülü'nün ardından...




Toplam oy: 19

Geçtiğimiz yıl Bob Dylan'a giderek bir hayli sansasyona sebep olan Nobel Edebiyat Ödülü, Dylan'ın ödülü bir türlü teslim almamasıyla da adeta bir yılan hikayesine dönüşmüştü. Bob Dylan'ın bu ödülü sonuna kadar hak ettiğini düşünenler de oldu, Nobel Edebiyat Ödülü gibi önemli bir ödülün bir "edebiyatçıya" verilmesi gerektiğini düşünenler de.

 

Bu yıl ise Nobel Edebiyat Ödülü'nü alması en muhtemelen görünen isimler arasında geçtiğimiz sezon Damızlık Kızın Öyküsü aldı romanının televizyon uyarlamasıyla sıkça gündeme gelen Margaret Atwood ve adı son yıllarda sıkça bu ödülle beraber anılan Haruki Murakami de vardı. Fakat Nobel Edebiyat Ödülü'nün bu yılki sahibi (elbette Bob Dylan kadar şaşırtıcı olmamakla birlikte) Japon asıllı İngiliz yazar Kazuo Ishiguro oldu. Peki Kazuo Ishiguro'nun Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanması edebiyat dünyasında nasıl karşılandı? İşte Nobel Edebiyat Ödülü'nün Twitter'daki yansımaları...

 

 

 

 


 

 

Bu yıl adı ödülle en çok anılan isimlerden biri de Margaret Atwood'tu. Atwood meslektaşı Kazuo Ishiguro'yu tebrik ederken Ishiguro'nıun Beni Asla Bırakma romanı hakkında yazdığı, 2005 tarihli bir eleştiri yazısını da okurlarıyla paylaştı.

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

 

Hikmet Hükümenoğlu ise henüz Ishiguro okumamış takipçilerine Avunamayanlar ile başlamamaları tavsiyesinde bulundu. Merak edenler için ekleyelim: Hikmet Hükümenoğlu'nun tavsiyesi Kazuo Ishiguro okumaya Günden Kalanlar ile başlamanız.

 

 

 


 

 

Elif Şafak ise, Kazuo Ishiguro'yu "edebiyat devi" olarak tanımladı.

 

 


 

 

 


 

 

Yine adı sıklıkla Nobel Edebiyat Ödülü'yle beraber anılan yazarlardan Joyce Carol Oates Kazuo Ishiguro'nunkinin "hak edilmiş" bir ödül olduğunu söyledi. Kazuo Ishiguro'nun romanları arasında en çok Beni Asla Bırakma'yı seviyormuş Oates.

 

 

 

 


 

 

Neil Gaiman ise Ishiguro'yu "bizden biri" olarak tanımlarken Ishiguro'nun müthiş bir yazar ve harika bir insan olduğunu da eklemeden geçmedi.

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeni yorum gönder

Diğer Dosya Yazıları

En prestijli edebiyat ödüllerinden Man Booker’a aday olmak için nasıl kitap yazmak gerekli? Aday kitapların izlediği yol ne? Edebiyat ödüllerini kazanan yazarların sırrının ne olduğu hep merak edilegelmiştir. İster Nobel gibi uluslararası bir ödül olsun, isterse yerel bir ödül; ödülü kazanan yazarların başarılı olmasını sağlayan unsurlar üzerine en çok konuşulan konulardan biri olur.

Bu yılın Nobel Edebiyat Ödülü kazananı Kazuo Ishiguro çağımızın üretken isimlerinden de biri aynı zamanda. Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanmasıyla bir anda gündeme oturan Kazuo Ishiguro yazarlık serüveni boyunca verdiği birçok röportajda yazma süreçlerinden de sık sık bahsediyor. Ishiguro'nun yazma süreçleri hakkında söyledikleri genç yazarlar için de oldukça kıymetli.

Yazarların daima geceleri el ayak çekildikten sonra yazmaya başladığı düşünülür. Sanatçıların ve yaratıcı bir uğraşıyla meşgul kişilerin en verimli olduğu saatin de gecenin çıt çıkmayan, sadece düşüncelerin akışının tıkırtısının duyulduğu gece saatleri olduğu türlü çalışmalarla da savunulmuştur.

Bir Adam İki Hayat

 

Rüyalar hayatımızda, hafızamızı en çok zorlayan ve bizi en çok düşündüren durumlardan biridir. Kimi zaman gün içerisinde benliğimize kaydettiğimiz bir olay kimi zaman da dışa vuramayıp bastırdıklarımız rüyalarımızda gün yüzüne çıkar.

 

Söyleşi

Serhat Tolga Yıkıcı ve Ayşegül Kirpiksiz ile söyleşi:


 “Wattpad genç okuru daha iyi anlamamıza imkan veriyor.”


Ece KARAAĞAÇ

 

ŞahaneBirKitap

Hayal edin. Bir mutluluk ve özgürlük hayali olsun ama bu. Bireysel, hatta bencilce isteklerinizi de kapsasın, tüm dünyayı ve insanlığı da içine alsın. Geleceğe dikin gözünüzü, tüm tarihi, geçmişi, mitleri, efsaneleri, masalları da koyun çantanıza. Sıkıcı olmayı unutun ama, eğlenceli, alaycı, neşeli, uçucu bir hayal dünyası kurun...

FikriSabit

Fikri Sabit, Ursula K. Le Guin'le aynı fikirdedir ey okur, edebiyat her zaman küçük bir kalabalığın ilgisini çeker, geriye kalan, kitlesel olan her şey doğası gereği poptur, piyasadır.

Geçtiğimiz hafta iki edebiyat dergisi –İzafi Dergisi ile Sarnıç Öykü-, kapandığını açıkladı arka arkaya. Hemen hemen aynı anda gelen bu iki haberin, bizim edebiyat ortamımız için bir haber değeri yok, maalesef. Ne de olsa edebiyat dergisi dediğimiz, kısacık bir ömre daha doğarken hapsolmuş, solgun bir heves demek bu ülke topraklarında. Bunda hepimiz hemfikiriz.