En sevgili romanların filme ya da diziye uyarlanmasından bile tatmin olmayan bir edebiyat okuruna, kitaplardan uyarlama bilgisayar oyunları nasıl sevdirilir? Pek kitap okumayan sıkı bir ‘gamer’, bilgisayar oyunlarına sızmış edebiyat yoluyla çaktırmadan kitaplara yönlendirilebilir mi? Aslında, meseleye bir transmedya hikâye anlatımı olarak bakmak gerek. Önemli olan karakterler ve hikâyedir ve video oyunları hikâyenin tüketilmesi ya da deneyimlenmesi için görsel, işitsel ve interaktif bir mecradır.
Douglas Adams ve Ray Bradbury, romanlarının oyun versiyonlarını hikâyenin devamı gibi görmüş ve bilfiil yaratımında etkili olmuşlar. Tom Clancy ve George R. R. Martin, edebiyatçı değil, marka pazarlamacısı gibi yaklaşıyorlar meseleye ve yaratıkları evreni her mecraya taşıyorlar. Kitaplardan uyarlanan filmlerin, stüdyolar tarafından video oyunları üretiliyor. Çizgi romanlar, sinemada elde ettikleri başarıyı, video oyunlarda da sürdürüyor. Genelde çocuk edebiyatı, fantastik edebiyat, bilimkurgu video oyunların görselliğine ilham oluyor. İçinde silahlar, savaş, çatışma olan kitaplar da doğal bir uyum sağlıyor. Video oyunlar ile unutulmaz edebi kahraman rollerine bürünmek mümkün. Okları izleyin, edebiyat oyunlarına hoşgeldiniz.
Hazırlayan: Aysu Önen / Çizen: Sedat Girgin
(Manşette kullanılan görsel çalışma Onur Atay'a aittir.)
Yeni yorum gönder