Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap

Dosya


Dosya

Karne: Seks ve Ceza, Apartman, Kardeşimin Hikayesi




Toplam oy: 514

SEKS VE CEZA

Eric Berkowitz

Kolektif Kitap

Çeviren: Orhan Düz (14,3 cm x 21,5 cm)



 

BASKI – 3 yıldız



Kapak takma başarılı, sırtta kayma rahatsız etmiyor, kapakta su yolu doğru. Kapak içi ile kitabın ilk ve son sayfasında kullanılan renklerin farklılığı, malzeme farkından dolayı, teknik olarak doğrudur ancak renk uyumu Bila Perva'nın konusu. Ön arka baskıda ayarsızlık ve katlamadaki felaket kitabın notunu düşürüyor.



KAPAK TASARIMI – 4 yıldız


Bu yayınevinin kitaplarıyla daha önce de karşılaştığımızda, “Türkiye’de içerikle tasarımın iç içe geçtiği, tüm değişkenlerin tasarım bağlamında ele alındığı, bir başka deyişle tümüyle tasarlanmış kitaplara pek sık rastlamıyoruz,” demiş ve “tasarımı kitap yayımlamanın ayrılmaz parçası olarak gördüğünü” de eklemiştik. Bu durum Seks ve Ceza’da da değişmemiş. Okunaklı bir tipografiye iyi düşünülmüş bir ikonografinin eşlik ettiği bir kapakla karşı karşıyayız. Kapak, tasarıma hakim bu ikonografik dil sayesinde kitabın isminden kaynaklanan hatalı okumalara aralık bırakmayan bir “teorik” duruş sergileyebiliyor. Arka kapak okunaklılığı zorlayacak şekilde küçük ve fazla yazı içeriyor. Sırt yerli yerinde.


İÇ SAYFA TASARIMI - 4 yıldız


Alt ve üst boşluklarının görece fazlalığı bile biraz sıkışık dizilmiş iç sayfalara rahat bir okunurluk sağlamamış. Ancak içeriğindeki ağırlık düşünülünce buna pek gerek de görülmemiş gibi. Sonuçta bir romanla değil, uzun ve derinlikli okumalara dayanıklı bir kitleyi hedefleyen bir “teori” kitabıyla karşı karşıyayız. Ayrıca bize ara başlıklar gereğinden fazla kalın bir yazıtipi ile dizilmiş gibi geldi.


Kitabın giriş sayfalarının kapağa komşu renkte bir yan kağıt ile başlaması taktiğini artık pek çok yayınevi kullanıyor. Bu yöntem kitabın nesne olarak da değirini artırıyor. Künye, içindekiler, giriş sayfaları ve ana metin arasında gerekli uyum var. Künyesi ayrıntılı ve yeterli.




 

APARTMAN

Pınar Erkum

Dharma Yayınları

(13 cm x 21 cm)

 

 

BASKI – 3 yıldız



Sırt biraz genişletilse hem sırt bandı öne kaymayacak hem de sırt daha düzgün olacaktı. İçte ön arka baskı ayarsızlıkları ve katlamadaki özensizlik dışında ciddi bir sorunu yok.



KAPAK TASARIMI  – 5 yıldız


Güçlü bir grafik anlatım; “apartman” kelimesinin çağrıştırdığı birinci derece göstergelerle yetinmeyip “yükseklik” gibi ikincil göstergeleri de kullanarak tasarlanmış bir kapak. Sıcak sarı ve siyahın kontrastı, güçlü bir tipografik anlatımla birleşince rafta da yüksek bir görünürlük elde edilmiş. Kapaktaki tipografik yaklaşıma paralel olarak tasarlanan arka kapak göz dolduruyor. Ancak arka kapaktaki ve sırttaki metinlerin grisi biraz ışıklı olsa daha iyi olabilirdi.



İÇ SAYFA TASARIMI – 3 yıldız


Ara başlıklar ve giriş sayfaları ferahlık sağlasa da tırnaklı bir yazıtipi ile dizilen iç sayfalar epey sıkışık. Üst yan köşelerde yer alan yazar adı ve kitap adı ile alt yan köşelerde kullanılan sayfa numaralarının metin bloklarına gereğinden fazla yakın olması işi biraz karıştırıyor. Bu yüzden üst ve alt boşluklarda denge sorunu var. Kullanılan kağıt ince, arka vermesini de eklersek zor okunan bir kitap haline geldiğini söyleyebiliriz. Künyesi ayrıntılı ve yeterli.

 




 

KARDEŞİMİN HİKÂYESİ

Zülfü Livaneli

Doğan Kitap

(13,5 cm x 19,5 cm)




 

BASKI – 3.75 yıldız

Kapakta su yolu ters ve katlamada ufak tefek sorunlar var, öte yandan bütün formalar
aynı ayarla katlanmış... Oldukça iyi.


KAPAK TASARIMI - 2 yıldız


Kapak tipik bir çoksatan kapağı. Bir de René Magritte resmini iyi bir tipografi ile tamamlayarak grafiğin gücüne yaslansaymış daha da iyi olabilirmiş.
Yayınevi logosu ve barkod gibi standart unsurları saymazsak, arka kapak, yazarın bir fotoğrafı ile devasa dizilmiş bir tanıtım cümlesinden oluşuyor. Siyah üzerine beyaz ve kırmızının karşıtlığını kullanan sırt okunaklı ancak kapak ile tutarlı olmayan bir tipografiye sahip.



İÇ SAYFA TASARIMI

4,5 yıldız


Tırnaklı bir yazıtipiyle formatlanan iç sayfalar okunaklı ve rahat dizilmiş. Bölüm başlıklarında kullanılan tipografi sayfaların grafik değerini artırıyor. Sayfa numaraları ve kenar boşlukları da bu değeri tamamlıyor. Bu haliyle toplu taşıma araçlarında ve az ışıkta okunmaya müsait bir kitap. Künyesi ayrıntılı ve yeterli. Ancak yazar fotoğrafının hem arka kapakta hem de künyede tekrarlanmısı ilgi çekici.

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeni yorum gönder

Diğer Dosya Yazıları

Günlük yaşantıdaki kurallar çoğu zaman, yazılan eserler için de geçerlidir. Zorla gerçekleşen, kendine biçilen rolden fazlası istenen veya aşırıya kaçan her şey güzelliğini yitirir. Şair Eyyüp Akyüz, son kitabı Eskiden Buralar’da, adeta bu bilginin ışığında şiirlerini uzun tutmadan bitiriyor ve akılda kalan mısraları bize yadigâr kalıyor.

 

-Kimsin?

-Anneannemin torunuyum.

 

Divan Edebiyatı, sahibi meçhul bir kavram. Her halükârda 20. yüzyılın başında ortaya çıktığı konusunda bir tartışma yok. İskoçyalı oryantalist Elias John Wilkinson Gibb’in 1900 yılında yayınlanan Osmanlı Şiiri Tarihi kitabında bu kavrama hiç yer verilmez. Hepsi batılılaşma döneminde düşünülen isim alternatiflerinden biridir “Divan Edebiyatı”.

Arap coğrafyasında üretilen roman, öykü ve şiirler son yıllarda edebiyat gündeminde karşılık buluyor. Avrupa başta olmak üzere Batı’da düzenlenen büyük ve uluslararası kitap fuarlarındaki temsiliyetin güçlenmesi, en yeni eserlerin prestijli birçok ödüle değer görülmesinin bu ilgideki payı büyük elbette. Batı’nın doğuyu gördüğü “egzotik göz”le romantize edilemeyecek bir yükseliş bu.

Yirminci yüzyıl başlarında İngiltere genelinde Müslümanlara yönelik hasmane tavırlar öne çıkarken, İslam’ı seçenlerin sayısında da gözle görülür bir artış söz konusudur. İslam’la müşerref olan bu şahsiyetler, yeri geldiğinde İslam dünyasının savunucuları olarak da önemli faaliyetlerde bulunmuşlardır.

Kulis

Bir Rüya Gibi Dağılacak Olan Hokkabazlar Dünyasında Yaşıyoruz

ŞahaneBirKitap

Kaan Burak Şen, yavaştan genç yazar olarak anılmanın sonuna doğru geliyor; Mutlu Kemikler üçüncü kitabı… Kafası bir hayli tuhaf. Şimdilerde bir roman yazdığı da söyleniyor, fakat öncesinde belirtmekte fayda var: Mutlu Kemikler öykü derlemesi henüz çıktı, pek başka bir kitaba benzetilecek bir havası da yok bu kitabın.

Editörden

Tıp ve edebiyat ilişkisi, tıbbın insanla olan ilişkisi gibi tarih boyunca şekil değiştirmiş, her dönem yeni yaklaşımlarla genişlemiştir. Tıbbın tarihi, insan acılarının da tarihidir aslında. Edebiyatın içinde kapladığı yer, diğer bilim dallarından hep daha büyük olmuştur tıbbın.