New York Times gazetesi yeni yazı dizisi “Dünyadaki Pencereler”i Orhan Pamuk’la başlattı. Pamuk, İstanbul’daki evinden görünen manzarayı kaleme aldı, İtalyan çizer Matteo Pericoli de metinden yola çıkarak bu manzarayı çizdi.
Dizinin “Turkish Delight” altbaşlığıyla yayınlanan bu ilk bölümünde Pamuk, penceresinden görünen Boğaz manzarasını betimledi. Penceresinden Haliç’in girişi, Topkapı Sarayı, Ayasofya ve Sultanahmet Camii’nin yanı sıra, Anadolu yakasının panoramik görünümü, Adalar ve 1. Boğaz Köprüsü’nü izlediğini anlatan Orhan Pamuk, kendisine, “Bu muazzam manzara seni işinden alıkoymuyor mu?” diye soran gazetecilere, “Hayır” yanıtını verdiğini söyledi.
Pamuk, yazı yazmaya ayırdığı vaktin büyük bölümünü bir sonraki cümlenin ne olacağını düşünmekle geçirirken zaman zaman gözünün önündeki sayfadan ve kalemin ucundan karşısındaki manzaraya kaydığını belirtti. İstanbul’daki evinin penceresinden son 15 yıldır bu manzarayı seyrettiğini söyleyen Pamuk, “Benim Adım Kırmızı” adlı tarihi romanındaki hikâyenin geçtiği mekânların büyük bölümünün penceresinden göründüğüne dikkati çekti.
Matteo Pericoli ise, aslında bu tarzda bir projeye daha önce de imza atmıştı. Pericoli, “Penceremden Şehir: 63 New York Görünümü” adlı bir kitabın çizimlerini yapmış, bu kitap için de New York’ta yaşayan 63 yazar ve sanatçı, kendi evinin penceresinden, şehrin nasıl göründüğünü anlatmıştı.
Kaynak: Cumhuriyet
Yeni yorum gönder